Bahno všude, jen ne na tobě.

Ledy tají, jaro přichází (tedy aspoň v to doufám) a všude, ale úplně všude teď pár měsíců budou na silnicích i trailech s*ačky. Mnoho, mnoho a mnoho s*aček. 

Proto bych tu rád zrecenzoval další výrobek od bikerů z milované Anglie, protože co jinýho si dát na Anglický kolo, že? 

Ano, jsou to blatníky Mudhugger a to konkrétně přední blatník FRX, nad zadním kolem ční LARGE REAR Mudhugger.

Ona to asi nebude dlouhá recenze. Co taky psát o blatnících že jo?

Mudhugger má v nabídce vícero blatníků. Můžeš mít jak na bike, tak na Gravel. Když jsem poprvé viděl ceny, říkal jsem si, jestli to není krapet moc, ale stačilo jeden vzít do ruky a bylo po námitkách. Oba mé testované vzorky jsou pořádné kusy plastu. Zároveň však nemají váhu Hamáčka, i když rohodně mají větší váhu, než jeho slovo.

Možná si říkáš: Bože, to je hnusný, jak si to někdo může dát na kolo? 

Hm? Ono je to tak. Vzpomínáš si jak si vybíral kolo pro manželku, přítelkyni nebo radil kámošovi a on si i přes tvoje doporučení cena/výkon vybral to, co se mu líbí prostě víc? U žen to platí téměř absolutně. Vyjma závodnic a těch co se kolem kol motají víc. Já mám teď na mysli naše milované Hobbinky.

Zkrátka barva kola tě nezrychlí. A stejné je to s těmahle blatníkama. Bez nich nebudeš rychlejší. Nebrzdí tě totiž blatníky, ale jízdní podmínky. 

Pokud máš pocit, že se ti kámoši vysmějou, tak to asi udělají, ale třeba až jim nedovolí sednout si někde na zahrádku na pivko, protože mají zadky od bahna a tebe jo, změní názor.

Pokud tě nepřesvědčí pivo, co takhle zdraví? Ono když je člověku okolo dvaceti, tak neřeší a jezdí. A může, a může pořád a druhej den je v cajku. Jenže pokud je ti třeba 35, kariéra je v plným proudu. Pohybu je málo, tělo si už dávno odvyklo zátěži, za rok si měl už 3x housera, protože ta studená voda od kola lítá na zadek, záda a batoh a klidně až na helmu a stejká ti za krk pod bundu a pokračuje po holý kůži dolů a k tomu je večer a ono se na podzim dokáže slušně ochladit, rozhodně oceníš suchou kostrč. 

Nestačí? Co takhle nedělej to pro sebe, dělej to pro svoji sedlovku. Materiál a jeho cena je nezpochybnitelný faktor proč od Podzimu do Jara vozit blatníky. Taková teleskopka za 8000,- která trpí vším tím co do ni nateče, bude ráda za odpočinek. Víme jak to vypadá po sezóně ve vidlici. Uvnitř sedlovky to není jiný. Náhradní těsnění, práce, čas bez ní a celková delší životnost mě zkrátka přesvědčily k vyzkoušení. 

A pokud ti ani tohle nestačí, věz že je vozí na kole i ti nejlepší z nejlepších. Např. Joe Barnes na ně nedá dopustit. A pokud si projedeš instagram Mudhugger zjistíš, že se nevyhýbají ani sjezdovým kolům. (Mluvím především o předním blatníku)

FRX Mudhugger.

Jako první na koho si posvítíme je přední blatník FRX. Tohle rozhodně není nějakej reklamní blatníček za dvě stovky dlouhý 20cm toliko oblíbený napříč naší kotlinou. Tenhle černej borec má 45cm. No kdo z vás to má? 

Dá se nasadit na kola 27.5, 27.5+, 29 a pojme plášť až 3”. Váha je zhruba 78g. To není špatný na takovýho dlouhána.

K němu při koupi dostaneš na výběr samolepky alá závodní pruhy. Barevná paleta je opravdu široká a myslím, že si vybere opravdu každý.

Díky svojí délce a šířce toho dokáže zachránit opravdu hodně, ale budu upřímný, všechno ne. Rozhodně teda nebudeš zcákanej od shora dolů, to ne. Zkoušel jsem ho v těch momentálně nejhorších podmínkách. Jezdil jsem skrz bahna a louže. Pomalu i rychle. Rovně i zatáčky. Výsledek viz foto.

Já mu dávám 10/10. Pokud mi nevěříš, stejný hodnocení mu dal i Mbr. A ti rozhodně ví o čem mluví.

Suchej zadek a čistá sedlovka.

Pokud říkám, že se mi opravdu líbí FRX, musím říct, že LARGE Rear Mudhugger opravdu miluju. Jasně krasavec to není, ale bohatě a mocně to vynahradí svojí funkčností. Ač nejsem žádnej stařec, vůbec jsem netušil o co přicházím, když jsem vždycky říkal: voda a bahno nevadí. Naopak přijet celej od bahna je přece super.

Po třech houserech mě to přešlo. Ano jistě to bude i mojí nadváhou a absencí břišních svalů, ale chlad a mokro dokáže taky svoje.

Velkej zadák chrání velice dobře. Je to díky jeho délce 74cm a šířce až 10cm. To jsou rozhodně úctyhodný rozměry. Přitom váha je nějakých 258g! Po dvou vyjížďkách na bahně zachytil vzadu všechno co šlo na záda a batoh. Za mě super.

Instalace je jednoduchá. Můžete si to ověřit ve videu níže. ALE POZOR! Na všechny kola se nehodí. Jde totiž o úhel zadní stavby. Ten by měl být 22-26°. Na webu prodejce se dočteš, že je vhodný pro koncepty: Pivot, Nukeproof, Santa Cruz, Lapierre, Yeti a Specialized Turbo Levo a Kenevo. Je vhodný také pro zadní stavby o sklonu 27-28 stupňů, ale u takových kol bude vhodné blatník zkrátit. 

Pokud máš 27,5 kola tak šáhni po menším bráškovi

Součástí balení je dost ZIP pásek a dokonce samolepky na ochranu rámu. Jsem čučel.

Sečteno a podtrženo

Za nějaký dva tisíce získáte v podstatě nesmrtelný produkt se vším příslušenstvím potřebným pro instalaci. Vhodný je pro hardtaily i fully. Navíc jako bonus pro klid duše informaci, že Mudhugger používá na výrobu recyklované plasty. 

Oba dva blatníky ode mě dostávají plnej počet bodů a zadní k tomu i zlatýho bludišťáka. Skvělá práce, kluci Anglický.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *