Batoh kterej nechceš.

Omlouvám se všem hobbíkům a hobbinkám za tak bulvární titulek, ale když na ně každej den člověk kouká v novinách, neubrání se někdy pokušení. Já třeba jsem se neubránil nikdy, i když je pravda, že se snažím, aby měly hlubší smysl a tak jsem tedy spíše filosof. No to je hnus.

Každopádně batoh, kterej nechceš platí v případě, že si rád každou sezónu nadělíš nový věci. Tenhle batoh konkrétně FR TRAIL TEAM mám už nějakých, bratru, 6 let, pokud si pamatuji dobře. Ano je už hnusnej, vybledlej, vodrbaný nápisy, prostě bezďákovi by ti byla hanba ho dát.

Jenže. Jenže ten sviňák drží. Drží jak politik u koryta. Měl jsem ho mnohokrát narvanej věcma k prasknutí. Vozil jsem v něm desítky kilometrů k smrti unavenýho traildoga, spadl mi z prvního patra, ani nevím kolikrát jsem šlápnul na plastovou sponu a přesto všechno pořád drží a funguje. Až teda na vzhled. A už jsem říkal, že pořád funguje? A všechno? Vodotěsná kapsa, každičká přihrádka nebo síťka na věci. Nechápu.

Pravda, za tuhle kvalitku si připlatíte a to hodně. Můj model nestojí dva tisíce, ani tři tisíce. Stojí obludných… Aha. On se už neprodává. Tedy barevná varianta, kterou vlastním.

Avšak jeho nástupce stojí v průměru jednoho Masaryka. To nejeden hobbík opravdu zváží koupi, kor v případě, že má doma hobbinku. Ano, jí stačí menší batůžek. Nebude mít takovou nálož na zádech a co se nevejde, hodí k tobě.

Potom se bavíme o FR ENDURO TEAM, kterej se s velkou pompou taky neprodává, ale opět můžeme najít jeho ekvivalent okolo nějakých tří tisíc korun. Tedy ten s chráničem páteře (FR ENDURO). Ten bez páteřáku se jmenuje Evoc STAGE.

Jo, to jsem ti asi zapomněl říct, to s tím páteřákem. Jo? Tak ho má. Říkají mu LITESHIELD a dá se vyndat, aby kdybys ho chtěl nosit v civilu nebyl bágl tak heavy.

Materiál je převážně nylon a ten vydrží. Vydrží asi i třetí světovou. Trochu na mě působí úpletem jako RIP STOP u vojenských nebo střeleckých kalhot, kdy tento styl úpletu vláken zaručuje vyjímečnou pevnost a odolnost, kterou jak vojáci, tak i civilní střelci vyžadují.

Stejně je vtipný, že když jsem začínal jezdit, a to není tak dávno, zhruba sedm let. Byl batoh na zádech skoro sprostá věta. Na bike-forum to vřelo jak v úle. Nikdo nechtěl mít otřesně zpocený záda. Flašku dá přece do rámu a nejnutnější věci do podsedlový brašničky nebo dresu.

No jo, jenže to taky bylo v době kdy teleskopický sedlovky byly ještě v plenkách a třeba v Rusku byly pouze předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích.

Dneska? Bikovej dres je již kapes prostý. Málokdo vyjede bez báglu, kde má aspoň 2L vody, nějaký sušky, nářadí, větrovku, duši (kdyby mlíko nezvládlo svou práci), kondomy (jeden nikdy neví).

Teda já vím. Já jsem šťastně ženat a toto tvrzení nemá nic společného s tím, že mi manželka dělá korektury!

Evocu myslí na detaily malé i větší a přemýšlí nad produkty do hloubky. Proto každý batoh koupíš v různých velikostech podle délky zad od beder po ramena.

Vel. XS 28 – 37cm. Bederní pás do 94cm.

Vel S 38 – 43cm. Bederní pás do 99cm.

Vel. M/L 44 – 50cm. Bederní pás do 109cm.

Vel. XL 51 – 56cm. Bederní pás do 111cm.

Co bych naopak vytknul, je délka bederního pásu pro uchycení okolo pupku. Tam to na mě trochu působí jako by v Evocu mířili spíš na chrty, než na Českého hobbíka. Co si budem… Obzvlášť po zimě a teď až přejde Corona, ne všichni budeme vyšvihaní jako Trail Hunter.

Ne a ne. Já ho vozit nebudu.

Ano i dnes se najdou zpátečníci z Bulharska, kteří to mají do Nýdnolu pár lim a ti se brání zuby nehty. Pár chytrých hlav se teda dalo dohromady a v Evocu vymysleli ledvinku. Spíš ledvinu. Evoc HIP PACK. Vejde se do ní všechno, co hobbík nebo hobbinka na švih potřebují. Nářadí, větrovku, duši (kdyby mlíko nezvládalo svojí práci), sušenky… To by stačilo, Hobbíku. Jako bych za sebou někde slyšel.

Navíc se tam vende 1,5L hydrovak. Můžeš si dokonce vybrat variantu bez hydrovaku za 1750,- či s hydrovakem za 2500,-. No není to bomba?

Možná si teď říkáš: Jaká bomba? Možnost volby ti nikde takhle komplexně nenabídnou. Jasně, můžeš koupit od jiného výrobce ledvinu a zvlášť hydrovak. Jenže úchylové jako já ocení možnost mít to pod jednou značkou.

No jo, dobře. Tuhle možnost nabízí i Camelbak a je i levnější. Není to však trochu tuctovka? Osprey taky přispěl svojí trochou do mlýna a usadil se ve střední cenové hladině. Opět nic moc. A odvětrávání spíš nic než moc. V pozadí nám přicmrndávají BontragerKellysDeuter nebo Dakine. Ti už mi nepřijdou vůbec zajímavý. Ale abyste si nemysleli, že protežuju jen někoho, přidal jsem i je.

To jsem trochu odbočil, takže co se týče odvětrávání, to je u HIP PACKu vymyšleno krutopřísně a i když se hobbík nebo hobbinka zpotí, není to taková hrůza.

Samozřejmě už jsou na trhu jiné, líbivější barvy i designy. Varianta, kterou mám ve vlastnictví se dá sehnat zde.

Tak jdeme na to.

Vezmeme to logicky, na přeskáčku a začneme báglem pro tvoji hobbinku. Evoc FR ENDURO TEAM je konkrétně ten, který mi tu visí (model 2016). Objem má 16L a rozměry 27x56x11cm. Váha 1050g včetně páteřáku.

Z přední strany je řešený stejně jako jeho větší sourozenec. Je tu pro Evoc typická kapsa myšlená na celou helmu a to jak klasickou tak integrální, popřípadě na odnímatelný chránič obličeje. (Jednu takovou mám a její recenzi najdeš zde) Za touto polootevřenou kapsou je naopak plně zavíratelná kapsa se čtyřmi polootevřenými přihrádkami ze síťky a jednou nylonovou. Na vnitřní straně pak uzavíratelná síťovaná kapsička a jedna průhledná a voděodolná kapsa (jako ne pro vodáky, ale déšť v ní mobil přežije).

Nad velkou kapsou je logo Evoc nesoucí menší plně zavíratelná kapsa a v ní opět polootevřené, síťované přihrádky a to dvě. Je zde také háček třeba pro klíče.

Uvnitř je jedna velká kapsa, kdy zadní část s páteřákem odděluje od té přední kapsa na hydrovak. Nemám vyzkoušeno, ale řekl bych že i ty 3L se tam vejdou. Vývod hadice je vyveden na horní straně uprostřed. Zřejmě pro pomalejší amíky ho němečtí kostruktéři ozdobili kapkou, pod kterou se skví nápis H2O, to aby bylo stoprocentně jasný co tam patří.

Z boku batohu jsou pak dvě otevřené nylonové kapsy, na horní straně opatřené gumkou pro případ, že se plecháče už do báglu nevejdou. Jedna malá kapsa zhruba velikosti pěti myší polních je na pravém boku bederního opasku. Ten je z hlavní části na suchý zip a přes něj je propleten opasek s plastovou sponou. Hlavní popruhy se dají nastavit jak klasicky zezpodu, tak zeshora. Na popruzích pak ještě najdete očka pro připevnění např. magnetu s hadicí od hydrovaku, popřípadě lze k tomu využít plastové spony na dolní konci pravého popruhu. Alles.

Ledvina, která tě nezruinuje.

Není nejlevnější na trhu, taky se vyrábí ve Vietnamu a ne v Číně jako konkurence. (Ber s nadsázkou. Nebylo v mých silách ověřit každý jeden model jiných výrobců).

Model na mém stole je HIP PACK RACE 3L z čehož je jasně patrný objem a to 3L. Hydrapak maximálně 1,5L ale tady musím říct jednu věc. Pokud tam nacpeš 1,5L tekutiny, nářadí, duši, sušky, větrovku a plecháče Braníka (bodří ví, že je to jediné pivo pitelné za jakékoli teploty) do kapsy na boku, stahující se gumkou i páskem s přezkou, ledvinka může dost ztěžknout a její nošení už pak zdaleka není tak komfortní. Navíc pokud máš postavu jako já? Jak to bylo? Hruška? Ne. Jablko? ne? Prase? Jo prase. Může po pupíčku sklouzávat a to je pak na hovno takováhle práce. Ono ostatně, pokud HIP PACK na sobě nezaškrtíte jak Bureš podnikatele, do ostrýho terénu, jako velký kořeny, hopsání atd. to nebude nejpohodlnější. Lesní cesty a např. Singltrek Pod Smrkem na pohodu. Zkrátka spíš hladší traily.

Rozměry jsou 28x18x8cm a váha zhruba půl kila s hydrovakem.

Na titulce je kapsa zhora jištěná sucháčem a zboku zipy. Naspodu je poutko. Uvnitř najdeš polootevřené síťované kapsy, celkem tři kusy. Zevnitř výklopné části je síťovaná kapsa zhruba 16x11cm.

Hlavní kapsa je rozdělena vedví, kdy přední část slouží k uložení věcí dle vlastního výběru a zadní na hydrovak.

Po bocích bederního opasku jsou dvě identické kapsy. Nylonová a síťovaná. Také tu najdeš dva malé popruhy na redukci objemu ledvinky.

Vývod hadice hydrovaku je na pravé straně zboku ledvinky, a to dole. Na levé straně je pak otevřená síťovaná kapsa na již zmíněného Braníčka, jako odměny za vyjetí Maturity (Sám jí ještě nevyjel pozn.red.). Nebo jakékoli jiné zkoušky na hranici tvých schopností.

A můj zvadlej chudák nakonec.

Zove se FR TRAIL TEAM. Původně červený, nyní spíše hnusně růžově sluníčkem, deštěm, sněhem i horkem a každodenním nošením barevně zničený bágl.

Velikost mnou zvolená M/L váží cca 1300g včetně páteřáku a rozměry jsou 27x56x14cm. Hydrovak není součástí balení, co však dostaneš je kondom (Čti pláštěnka.) na dodatečnou ochranu před mordorem. Je ukrytá zespodu batohu v kapse na sucháč. Jsou tam taky popruhy připomínající úložný prostor karimatky. Nikdy jsem je nevyužil, ale ve fantazii při potřebě transportu čehokoli se meze nekladou.

Přední strana i kapsy jsou totožné jako u FR ENDURO TEAM jen větší. Jiné jsou boční kapsy, opatřené zipy. Vnitřek je rozdělen na velkou až obří vnitřní kapsu se síťovanou kapsou a háčkem. Opět shoda.

Avšak, přibyla tu zadní kapsa na hydrovak a LITESHIELD. Kapsa je opatřena zipem doslova okolo celého batohu a tak je možné je otevřít podobně jako záda nebožáka při popravě Krvavý Orel.

Popruhy jsou také nastavitelné zhora i zespodu. Utahování přes prsa má na sobě píšťalku na svolávání medvědů k večeři. Otvor pro hadici hydrovaku je rovněž opatřen poučením.

Uvnitř je pak stejně jako u verze ENDURO TEAM cedulka na jméno, adresu a mail, společně s podrobným návodem určení batohu a tabulkou velikostí.

Pro srovnání zašlosti barev slouží čtvrtá fotka. Kvalita není nic moc a omlouvám se za ně.

Už bude konec?

Ano.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *