Hard times? Hardtail!

Je sychravej podzimní den, zataženo a fouká ledovej vítr. Lesy jsou plný barev a napůl opadanýho listí. Přijíždím ke Smrku a koukám na převalující se mlhu na vrcholcích. 

Romantika jak bič. Já miluju podzim. Vždycky to tak bylo a asi i bude. Obzvlášť na horách je to neskutečná nádhera. Ač je u Singltrek centra kosa (aspoň pocitová), těším se do lesa. 

Terka jede na svým Trancovi zato já jsem kolaprostý. Alpine 6 mi naposledy zamával a já čekám na Stage 5. Bohužel zatím není hotovo a tak mi Tomáš říká: máš tam něco speciálního. 

A tak se těším jako malej a na dálnici jsem rychlejší než děcko po prvním kari.

Jaké je ale moje překvapení, když tam na mě čeká hardtail.

Hey Mr. Reynolds

Koukám a nestačím se divit. Je to ocelová P7 vyrobená ze zeslabovaných trubek Reynolds. V oranžový barvě, osazená dle Tomášových slov “dost spartánsky”. 

Už jsem trochu zmlsanej vyšší střední třídou komponentů jako čtyřpístkový Sram Guide R (dnes Code R) a nebo Sram GX Eagle. Jenže teď mě čeká Deore “jen” 42 zubů vzadu a považ BEZ TELESKOPU! 

Říkam si ale: Vole, co bys chtěl zadara?

Ráfky jsou od Mavicu, řídítka těžko říct, kliky Sram NX a pláště Continental Trail King 27,5×2,4”.

Hope tady prostě nenajdeš. Zastoupení tu má RST Rogue 150mm, Max 1, Shimano Deore, Gripy jsou tvarovaný. Brrrrrr.

Brzdy Shimano MT401. Tohle nemůžu přežít!

Překvapivě jemný tvrďák

Beru P7čku ven a naskakuju. Čeká mě tvrdý přistání na vejce. Holt jsem si neuvědomil, že to nemá 160mm vzadu. Au.

První metry na cestě ale ukazují, jak neuvěřitelně tohle kolo jde za pedálem. A to i přes to, že to není úplně nejlehčí bike. Ocel je o něco těžší než hliník a levný komponenty rozhodně nejsou lehčí než dražší.

Doslova letím trailem do kopce i když už jsem si zvykl na Eagle. 

Jenže pak si vzpomenu, že mám na prstě snubní prsten. No jo. Já tady mám vlastně manželku. 

Nadšení z jízdy mi Terezku úplně vyhnalo z hlavy. Čekám.

Do kopce tedy super. Na rovinatym trailu už pak letím jako raketa. A představuju si, jak se naháním s Kulhecem na svěťáku. 

Malej kluk. Ve mě je prostě hrající si dítě. 

Je to tady. První cesta dolů a první kořeny. Všude mokro. Kaluže a bahno.

Zábava po dlouhé době překonavá můj vrozenej strach z pádu. Vidlice RST Rogue se stopadesáti milimetry zdvihu je jemná a zobe a zobe. Četl jsem na ní recenze a nebyly dobrý. Každopádně jsem měl kdysi Aurona 160mm a musím říct, že co se týče citlivosti, měla ji asi tolik jako městský autobus na kostkách. Tohle je peřinka.

Rám je do stran tvrdej jak Bolševik na zemědělce, zato překvapivě pohodlný i na kořenitym a kamenným trailu. Trochu mě zlobí kříž, ale tohle kolo ve mě bolest zkrátka nevyvolává. Super.

Leť, jen leť, příteli

Začínám ztrácet rozum a poskakovat na pro mě úplně neznámým kole. 

Díky geometrii, kdy je střed docela dost nízko a tak jezdec jede v kole a ne na něm, je jistota na trailu až neuvěřitelná. 

Pumpovačka, zatáčka, pumpovačka, skok, utažený esíčko. 

V tom mi to dochází. 

V týhle rychlosti na hardtailu to prostě nemůžu dát a brzdy mě jen těžko zastaví. Navíc ty pláště s docela jemným vzorkem? Continental Trail King prostě není Maxxis Assegai.

Šahám po ergonomicky příšerný páce Shimano BL-MT401. 

Smyk.

Hovno!

Rezavožlutý listí se rozletí do stran.

Absolutní štěstí.

Pokládám se do zatáčky. Pláště drží jak přilepený.

Nevím, jestli ty brzdy byly zrovna odvzdušněný a akorát zajetý destičky, ale od dvoupístků, navíc tak levných jsem tolik muziky nečekal.

Bože, to prostě musím mít doma. 

Hobbíku, nelíbí se ti vůbec něco?

Design rámu zvláštní. Třeba ta zadní stavba z ohýbaných trubek v kontextu s ostrými úhly může působit různě. Ale já mám prostě rád zvláštnosti. Na druhou stranu ono to moc jinak udělat nejde, když se tam má vejít až plášť o průměru 2,5”.

Osobně bych vedl všechnu kabeláž vnitřkem. Vše se vede po rámu. 

Výjimkou je příprava na teleskopickou sedlovku.

Resumé

Úžasnej pevňák z oceli, kterej baví a baví. Nebojí se ani drsnějšího terénu a dá se koupit ve dvou různých barvách (zatím oranžová, modrá). Nabídku, si myslím, ještě Orange Bikes doplní. P7čku můžete pořídit na kolech 27,5 nebo 29er. Buďto samotný rám nebo v jedné z přednastavených specifikací, které jdou ještě doladit.

Já osobně bych koupil jen rám a na Singltreku si nechal doskládat zbytek dle osobních specifikací a financí.

3 názory na “Hard times? Hardtail!”

  1. Ahoj, je to boží kolo!!!
    Měl jsem možnost vyzkoušet na Singltrek pod Smrkem a moc mi to bavilo.
    Jezdil jsem dřív na kole hodně a teď asi dva roky mimo.
    Zvykli jsme si na sebe během pár kilometrů a pak už to byla jen palba.
    Singltrek pod Smrkem/Orange bike mě zkrátka přinesli krásnej zážitek!

  2. Auron moc nezobal protože byl na vazelíně teď když je ve spodních nohách 15wt olej a v patroně místo 10 wt 7 wt tak je to 100krát lepší .🙂 🤟

  3. Pingback: Jaký bike do začátku? | Hobbíkův Blog

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *