Levné blikačky FORCE

Levné a kvalitní příslušenství z Číny je takový oxymoron. Jenže když jsi jako já jezdec na budgetu a nemáš peníze, nebo se ti nechce utrácet i tisíce korun třeba jen za světlo na kolo, určitě tě napadne kouknout na alíka a zkusit si něco objednat. Vždy je to trochu sázka do loterie. Samozřejmě pokud člověk dodržuje nějaká základní pravidla, není v podstatě čeho se bát. 

V první řadě je třeba skontrolovat recenze na samotný obchod a zboží. Za další. Čím víc objednávek a recenzí tím lépe. Vedle loga Aliexpress je název obchodu. Když na něj najedete myší, ukáže se, jak dlouho je již obchod v provozu a jaké má hodnocení. 

Pak je to už jen o odvaze. Jsou lidé, kteří si poskládají kolo na čínském karbonu. Jiní kupují řídítka, brzdy na gravel atd. Já moc odvážný nejsem. Čepičky ventilků, nějaké to nářadí atd. klidně koupím. Tady ale končím. Přeci jen radši podpořím českou firmu, a zadruhé je tu záruka výměny výrobku nebo vrácení peněz při nefunkčnosti koupené věci.

Moje oblíbená firma s levným, ale kvalitním vybavením je FORCE. Jejich portfolio produktů je opravdu impozantní. Od rámů přes nářadí až po oblečení na kolo. 

Už jsem od nich několik věcí měl či ještě mám. Bidony, reflexní větruodolná vesta, batoh, sadu imbusů ve stojánku, brýle, skvělý lis na trny, blikačky. Právě o poslední položce bych tu chtěl povyprávět.

FORCE GLITZ 20LM

Několik let mi dobře sloužila blikačka Blackburn, jenže když jsem přesedlal na Orange Stage 5 zjistil jsem, že zadní kolo mi blikačku umístěnou nad zámkem sedlovky překrývá. U Alpina to nebyl problém a to díky rozměru 650b. Jenže 29er je holt 29er a k tomu, když jsem na zimu nainstaloval blatník Mudhugger, nebylo světlo vidět vůbec. A tak začalo mé přemýšlení nad vhodným náhradníkem. První co mě napadlo bylo dát blikačku na zadní stavbu, ale u Stage 5 je masivní, takže nic. Další možnost byla jí umístit na batoh. Ten mám sice s sebou skoro pořád, ale v zimě ho vozím s pláštěnkou. Tudíž by nebyla blikačka kam přichytit. Do oka mi padly i koule. Vtipné říkal jsem si. Jenže asi by mě štvalo, jak se tam houpají a mlátí všude okolo. (Já totiž až pedanticky nesnáším, když se z kola ozývá jakýkoli zvuk, který nemá. Typicky povrzávání ložisek nebo řetězu) Až najednou na mě vyskočila blikačka právě z Číny. Uchycení bylo za ližiny sedla. Minimalismus jak prase. Problém byl hlavně čas. Nechtělo se mi čekat měsíc. Googlím tedy dál až narazím právě na FORCE GLITZ 20LM

Tahle blikačka má všechno co potřebuju. Je malá, lehká, upínání ma na lyžiny sedla, je levná, má slušný výkon. Díky diodám vydrží dlouho a dá se dobíjet pomocí Micro USB. Samozřejmě se dá chytit i klasicky na sedlovku. V krabičce jsou oba nástavce. Což mi přijde opravdu skvělý nápad. Kdybych totiž vlastnil i třeba gravel nebo nějaký hardtail, můžu dám na jedno kolo jeden nástavec a na druhé kolo druhý a jen GLITZE přehazovat. Pro tuhle myšlenku já přímo planu. Nemám totiž rád zbytečně mnoho vybavení a s tím související EKO zátěž plastových krabiček a povinných návodů. Neboj. Nehodlám nikoho moralizovat. Je to jen můj osobní postoj. Normálně jím maso a nemám rád uřvaný puberťačky, které dostávají zbytečně moc mediálního prostoru.

GLITZ má tři úrovně intenzity svícení krát tři módy. Pomalé blikání, rychlé blikání a stálé svícení. Zapíná se dlouhým podržením, mezi módy pak dvojklikem a intenzity jednotlivých módů jednoklikem.

Baterie skrytá uvnitř má kapacitu 400mAh a vzhledem k tomu, že těch dvacet diod uvnitř nemá žádnou spotřebu, dobíjím spíš pro jistotu zhruba jednou měsíčně. A to jezdím do práce na kole pravidelně. Řekněme patnáct krát čtyřicet minut blikání, tedy cca 10h bez nutnosti nabíjení. A to i v mrazech při -10° na začátku roku. GLITZ můžu opravdu vřele doporučit. Vydrží dlouho bez nabíjení, dá se nabít klidně z PC díky Micro USB. Je minimalistická a ve dne pod sedlem si jí nikdo ani nevšimne. Když se pak setmí je vidět i na dlouhou vzdálenost. To vše za nějakých 380 kč. Proto moje hodnocení je 10/10. 

FORCE PEN 20LM 

Další blakačka, kterou ovšem jako blikačku nepoužívám je FORCE PEN 20LM. Používám ho jako světlo na helmě nebo řídítkách. Ano 200 Lumenů není zrovna bůhví jaký výkon, ale já nejezdím domů temným hvozdem, abych potřeboval nějaký super výkon. Tedy alespoň ne v Pražských podmínkách. Pouliční osvětlení je tu skoro všude a beru ho tak spíš jako prvek mé viditelnosti. I když na nějakých 25-30 metrů ti posvítí vcelku dobře.

Co se týče doby svícení, nevydrží tak dlouho. Uvedené hodnoty jsou 4-8h. Což v mém případě je deset až dvacet jízd domů, podle toho jakou intenzitu svitu zvolím. To můžu potvrdit. Mám ho už cca dva roky a baterie, která v něm je (18650 Li 3.7V/ 2400mAh) zatím nijak nedegradovala svojí výdrží. Má tři módy svícení. Plný výkon, poloviční výkon a blikání. Pokud je baterie na posledních 10% tlačítko zčervená a přepne se do módu polovičního výkonu.

Dá se nabíjet rovněž přes USB, bohužel tedy MINI USB což v dnešní době je už vcelku haluz. Nicméně kablík je v balení taky. FORCE uvádí, že se dá PEN dobíjet i z mobilu, pokud je po ruce příslušný kabel. V mém případě by to byl USB-C na MINI USB. Dá se koupit třeba na Alze.

K tomu držák a dvě gumičky. Jedna je větší, ideální na široká řídítka a druhá menší, třeba na silničku nebo gravela. 

Já FORCE PEN 20LM vozím nejčastěji na helmě. Tohle uchycení mi přijde nejlepší, protože kužel světla přede mnou netančí podle řídítek, ale svítí tam, kam se dívám.

Svítilna je též voděodolná dle certifikátu IPX3. Váží včetně držáku 102g. Vyrobená je z kovu, takže se nemusíš bát, že ti někde spadne a bude hned vejpůl. Cena je 499 kč. Nemůžu jinak a musím i tomuhle světlu dát maximální hodnocení a mé vřelé doporučení.  

Sečteno a podtrženo

Nemůžu jinak a musím říct, že na takové to domácí ježdění jsou tyhle světla skvělou volbou za pár korun. Navíc po designové stránce nejsou vůbec ošklivé. Pokud by se s nimi něco stalo určitě bych si je koupil znovu.

Něco výkonnějšího by nebylo?

Ale baže bylo. FORCE má v nabídce ještě FORCE GLOW-3 1000LM USB. S tím ale nemám žádné zkušenosti. Mám tu, ale světlo z Číny, které jsem kupoval v Čechách. O něm bude ale samostatný článek. 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *