Životní šance?

Přátelé, kamarádi, když teď sedím doma po dovolené v karanténě, konečně mám trochu času začít se věnovat zase psaní. A myslím, že mám co vysvětlovat. Řada z vás se mě ptala a ptá na různé otázky ohledně mého kola atd..

Dostal jsem nabídku, která se nedala odmítnout a navázal tak spolupráci Tomášem Kvasničkou, potažmo Singltrekem Pod Smrkem. Detaily si samo sebou nechám pro sebe. Co je však vidno, je můj novej bike!!! Mnou dlouho milovaná a obdivovaná značka se konečně uhnízdila v pokoji, kterému říkám pracovna. No je to spíš dílna. (Manželka se o něm vyjadřuje jako o pokojíčku. Uvedu příklad: Nechceš si uklidit v pokojíčku?) Všude se povalujou součástky na kolo (mohl bych si trochu uklidit, i když to u mě zdaleka nevypadá jako garáž pana ředitele. Viz. foto níž.) Taky výstroj a výzbroj na airsoft, protože poslední rok se mi láska k cyklistice nějak vytratila. Částečně bylo důvodem pracovní vytížení, částěčně lenost a váhu měl i důvod ztráty času Terky k ježdění a tak abych s ní trávil alespoň trochu času, nejezdil jsem. Taky byla svatba a tak jeden prsten začal vládnout všem. (Tedy alespoň mně.) Začal jsem teda hrát airsoft, možná ještě zpracuju svoje zkušenosti do dalšího blogu. Uvidíme. 

Nicméně bych rád poděkoval třem lidem. Velký dík za příležitost Tomášovi Kvasničkovi. Nemenší díky taky letí Hrrzkopcovi, bez kterýho by to nebylo. Poslední třetí díky mojí milovaný Terezce, která zatím drží a snad se mnou i vydrží. Děkuju všem.

Staronovej šerif v Práglu.

Moje nový kladivo na traily a bike parky je Orange Alpine6 2018 Cayene ve velikosti M. Tak si ho pojďme představit a rozebrat. Teda jen obrazně. Znovu ho skládat totiž nehodlám a to ani kvůli tobě hobbíku. Pokud tě zajímá cena, tak smůla. Zůstane tajemstvím šéfkuchaře Hrrzkopce.

V rámu byl (asi darem, když tak koukám na cenu) uložen tlumič Cane Creek Double Barrel Coil CS Trunnion. Jehož možnosti nastavení a tvrdost pružiny si budu muset ještě nastudovat. Cane Creek však myslel na uživatele videem. Rám má super moderní geometrii se zdvihem 160mm vzadu a nejlíp funguje s vidlicí 170mm. Já k rámu dostal SR Suntour Durolux RC2. S nastavením si budu muset ještě pohrát na trailech. Náboje vpředu a vzadu jsou Boost. Konkrétně vzadu 148x12mm a vpředu 110x20mm. Pokud si budete kupovat rám jako já a setkáte se s nutností nově si zaplést kola, doporučuju Bike Depo ve Stodůlkách. Supr ceny, jednání, ochota a je vidět že kluci svojí práci rozumí. 

Jo ten náboj. Ukázalo se totiž, že neni nába jako nába a 110×15 nebo 20mm ještě nemusí být nutně Boost. Což mi osvětlili u Kraba. On totiž náboj 110x20mm existoval dřív než boost specifikace a tak má trochu jiné odsazení kotouče. Z toho vyplývá, že se downhill nába s kotoučem nevejde do klasický vidlice viz. níž.

Vpředu mám teď tedy Dartmoor DART-A2870 vpředu a Specialized Roval vzadu. Ani s jedním nemám z dřívějška zkušenost. Děj se vůle boží.

Ráfky mám ozkoušené už z dřívějška a tak jsem šel najisto. Remerx RX2027 o šíři 30mm jsou z hlediska ceny a výkonu pro vyhnědlíka, jako jsem já, dostačující. Dráty teda nevím, ale to je na vkusu každého soudruha, že? Ventilky pěkně z Číny (nenakazily mě) v černý barvě. Vloni jsem jezdil na WTB a letos jsem se vrátil k milovaným Maxxisům. Vzadu klasika v podobě Minion DHR II 3C Maxx Terra Double Down 2,3  a vpředu, pro mě novinka, Assegai 2,5. Oboje samo bezduš. Mlíko používám od Muc-Off. Vyzkoušel jsem asi pět značek. Tohle je dle mě nejlepší.

Když se mistr neutne.

Ve svym životě jsem potkal už řadu šéfů, podnikatelů, chlapů, kteří jako by všechno věděli, ale vidět je při práci nechceš. To se rozhodně o Tomášovi Kvasničkovi říct nedá. Ač ne nejjednodušší natahování kabeláže mu trvalo tak dlouho, jako Andrejovi vysát dotace. Dokonce mi to i předpřipravil na domácí dokončení, což jsem později velice ocenil. Se sedlovkou bych se trápil asi dlouho, naštěstí i tuto instalaci jsem dostal zaplaťbůh gratis. Díky. Jinak sedlovka zůstala z Patriota. Giant Contact Switch 150mm. Je to už chuďera stará čtyři roky a eloxu zezadu již nemá. Dokud funguje, zůstane. Možná se mi do ruky dostane sedlovka od SDG. Uvidíme.

Sedlová objímka, hlávko, víčko ježka Hope. Představec a rodla 800mm nemohly být od nikoho jinýho než Renthalu. Sedlo a gripy SDG. Blatník Mudhugger. Jediné místo ke koupi je Singltrek Pod Smrkem, tedy dovozce. Pokud byste po něm hodně toužili, tak zhruba za měsíc tam jedu a rád vám ho přivezu. Paleta barev je ohromná, tak se neboj říct. Stačí mi napsat na hobbikuvblog@gmail.com do předmětu napiš Mudhugger. 

Co se týče brzd, tak tam mám jasno už několik let. Dlouho jsem dal na všechny okolo a vozil Shimano Deore, SLX, XT. Až než jsem zkusil Sram Guide R. Tyhle čtyřpísty mi učarovaly podobně jako Vero Sandler v Biggest Slice Of British Pie. (Minuta dvacátá osmá a dál.) Zůstávám jim tedy věrný. PS: kotouče Avid 203mm a 180mm.

Pedály HT obyč plasťáky s kovovejma pinama. Nikdy nezklamaly, osa držela a vydržela. Plast je tuhej dost a jsou lehký. Cena je kolem 800,- Na bazaru jsem je nedávno zahlídnul za nějakých 500,- nový.   

Orel přistál.

A nemyslím tím zrovna dovršení defekace. I když i o tom jsou schopní dospělí, ať už více či méně, psát hodiny a hodiny a tím pádem se tak bavit o hovně, místo ježdění nebo péče o bike, případně milování se se ženou. Ano tato činnost je záměrně na konci. Je totiž zdaleka nejnáročnější.

Dlouho jsem se bránil a nechtěl investovat ty obrovský peníze do Eaglu, ale když už mám mít tak mega super kolo, tak jsem si to rozmyslel. Nešáhnul jsem po nejlevnější variantě, tedy SX ani po NX, ale po GX. Řazení, hazka i kazeta. Kliky Descendant Boost DUB. Výborná a rychlá koupě z topride.eu sundaný z novýho kola. 

Když jsem rozbaloval balík z kupkolo a vyndaval všechny ty krásný červený krabičky od Sramu, tak jsem si připadal jako ve videu od Gee Milnera. Prostrčit hadici brzdy rámem, zkrátit, instalovat olivu, spojit, odvzdušnit. Jo tohle je můj dream job. Skládání kol je super zábava. 

Trochu jsem se Eaglu bál kvůli odlazení řazení, ukázalo se, že je to snad ještě jednodušší než u menších jedenáctkových sad. Bylo to hned a řadí opravdu parádně. Pokud tě zajímá proč ne nový Shimano, který má dokonce 10-51 zubů, má odpověď je, že mi Sram vyhovuje a líbí se prostě mnohem víc než lesklý Shimano. Taky jsem úchyl na to, mít celý sady od jednoho výrobce. Stejně jako jsem si jako malej smrad skládal kostky lega tak, aby byly ze všech stran stejný velikosti a barvy ve stejnejch vrstvách. Obsese? Možná. 

Když to máš, tak to ukaž.

Konečně jste se tedy dočkali lidové vrstvy. Hobbíkův peklostroj na fotkách dole jest. Ještě budu ladit, ale až pomine virová a pro mě už teď finanční krize.

No není to industriální nádhera v podání kluků a holek z Anglie? Žádná tuctovka. Je surovej a nachystanej na to nejhrubší zacházení. Navíc, jedna z mnoha výhod je, že když ho moc vomrdáš vo šutry, pošleš ho do Anglie a oni ti ho stříknou a nazdobí samolepkama znovu. Není to zadara, ale která jiná firma ti tohle nabídne? Orange Forever.

PS: ještě ti sem přihodím videa, ve kterých se dozvíš něco o značce a výrobě kol.

PS2: Samozřejmě si je na Singltreku Pod Smrkem můžeš nejenom vyzkoušet, ale i koupit. A to jak celý kolo, nebo jen rám. Konfigurace se dá dohodnout individuálně.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *